Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vyhodnocování, zvládání a snižování stresu
Hanáčková, Eva ; Machů, Dušan (oponent) ; Franková, Emilie (vedoucí práce)
Diplomová práce na téma „Vyhodnocování, zvládání a snižování stresu“ se zaměřuje na analýzu stresové zátěže u studentů, budoucích manažerů, podnikatelů a dalších profesionálů. Práce objasňuje, co to je stres, jaké jsou příčiny jeho vzniku, jak nás může zvýšené stresové zatížení ovlivnit a jak lze stres zvládat. V praktické části bude porovnávána míra stresové zátěže mezi jednotlivými skupinami studentů a z na základě této analýzy budou specifikovány nejčastější faktory, které studenty nejvíce stresují. Na závěr budou formulována konkrétní doporučení, jak je možno stres snižovat.
Stres v profesi pedagogických pracovníků na SOŠ
Drápelová, Lucie
V bakalářské práci je zpracováno téma stres v profesi pedagogických pracovníků na střední odborné škole. Cílem teoretické části bakalářské práce je definovat profesi pedagogického pracovníka a obsah jeho práce s důrazem na stres, stresové a zátěžové situace, příznaky stresového stavu a stresové zdroje pro tuto profesi typické. Dále způsoby, jak stresovým stavům předcházet a jak se s nimi zdravě vyrovnat. Popsán je i vliv stresu na zdraví a psychický stav pedagogů, který může přerůst v syndrom vyhoření, a následná rekonvalescence u vyhoření. Cílem praktické části bakalářské práce je zmapovat jaké stresory se vyskytují u pedagogických pracovníků, důraz bude kladen na situace, ve kterých jsou tyto stresory nejčastěji pociťovány. Dalším cílem je zjistit, jakými způsoby pedagogové předcházejí stresu, a zmapovat faktory, které stres potlačují nebo zmírňují. Použita je dotazníková metoda. Data z dotazníku jsou zpracována za využití deskriptivní statistiky. Respondenty se stávají pedagogové ze středních odborných škol.
Výskyt syndromu vyhoření u pedagogů SOŠ
Hřibová, Simona
Bakalářská práce je zaměřena na výskyt syndromu vyhoření u pedagogů středních odborných škol. Autorka se zabývá problematikou stresu obecně, jeho podstatou, zdroji a příčinami se zaměřením na pedagogickou profesi. V jednotlivých kapitolách je za pomocí autorů vysvětlen vznik stresu. Dále je popsán průběh stresové reakce a následné dopady dlouhodobého stresu na lidský organismus. Za důsledek dlouhodobého působení stresu na lidský organismus je považován syndrom vyhoření, který je pro tuto práci klíčovým prvkem. Hlavní otázky se týkají vzniku syndromu vyhoření, prevencí a copingových strategií bránícím stresu vyvolat syndrom vyhoření. V rámci této problematiky autorka uvedla kategorie syndromu vyhoření u pedagogů. V závěrečné části teoretické práce se autorka zaměřila na profil pedagoga. Míra syndromu vyhoření je v praktické části zjišťována u pedagogů na vybrané střední odborné škole. Autorka na základě teoretické části provedla průzkumné šetření za pomocí standardizovaného dotazníku MBI – Maslach Burnout Inventory, který je přesně určený pro tuto problematiku. Dále autorka standardizovaný dotazník doplnila otázkou, kterou si sama zhotovila a je v souladu s cíli bakalářské práce.
Psychosomatika a její výchovné a sociálně pedagogické aspekty
Petříková, Lucie ; Burešová, Karolína (vedoucí práce) ; Krejčová, Kristýna (oponent)
Tématem této diplomové práce je psychosomatika a její výchovné a sociálně pedagogické aspekty. Cílem práce je prozkoumat danou oblast a konkretizovat její aspekty v rámci výchovně-vzdělávacího procesu. Obecným rámcem chápání pojmu psychosomatika v této diplomové práci je celostní přístup od učitele k žákovi, zohledňující jeho psychickou i fyzickou stránku a neopomíjející riziko vzniku psychosomatických obtíží. Teoretická část se věnuje základním termínům, historii vývoje psychosomatického myšlení, příkladům možných obtíží, vlivu rodiny, vlivu stresu ve výchovně-vzdělávacím procesu. Empirická část obsahuje výzkum, jehož hlavním cílem bylo prozkoumat, jaké projevy psychosomatických obtíží vnímají pedagogové na Gymnáziu Jiřího Ortena v Kutné Hoře jako nejběžnější dle jejich pedagogické zkušenosti. Klíčová slova Psychosomatika, psychosomatické obtíže, výchova, vzdělávání
Vyhodnocování, zvládání a snižování stresu
Bohatcová, Tereza ; Otavová, Jana (oponent) ; Franková, Emilie (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou stresu působícího na zaměstnance v pracovním procesu ve společnosti ABC, s.r.o. Zaměřuje se na faktory, které vyvolávají stres. Zkoumá jeho projevy a vlivy na zdraví a pracovní výkon zaměstnance. Teoretická část zahrnuje přehled této problematiky. Praktická část je analytická, zpracovává dotazníky studentů - budoucích pracovníků a současných zaměstnanců firmy. Představy studentů středních a vysokých škol o úrovni stresu, který se vyskytuje v pracovním procesu, jsou porovnávány se skutečností, jak se stres projevuje přímo na zaměstnancích v pracovních podmínkách. Závěr práce představuje návrh snížení, či odstranění stresu a zvyšování odolnosti proti němu.
Vyhodnocování, zvládání a snižování stresu
Hanáčková, Eva ; Machů, Dušan (oponent) ; Franková, Emilie (vedoucí práce)
Diplomová práce na téma „Vyhodnocování, zvládání a snižování stresu“ se zaměřuje na analýzu stresové zátěže u studentů, budoucích manažerů, podnikatelů a dalších profesionálů. Práce objasňuje, co to je stres, jaké jsou příčiny jeho vzniku, jak nás může zvýšené stresové zatížení ovlivnit a jak lze stres zvládat. V praktické části bude porovnávána míra stresové zátěže mezi jednotlivými skupinami studentů a z na základě této analýzy budou specifikovány nejčastější faktory, které studenty nejvíce stresují. Na závěr budou formulována konkrétní doporučení, jak je možno stres snižovat.
Vliv zaměstnání na osobnost jedince, na rodinu a jiné interakční vztahy
KŮSOVÁ, Petra
Práce jako celek pojednává o tématu vlivu zaměstnání na osobnost jedince, na rodinu a jiné interakční vztahy. V teoretické části se zabývám pohledem na osobnost z hlediska psychologického a sociologického. Sociologický pohled je specifikován na genderové aspekty, jednotlivé role a na problematiku nezávislosti obou pohlaví s přihlédnutím k prolínání těchto prvků. Dále se věnuji problému slučitelnosti profesní a rodinné role a disharmonickým jevům, které s tímto problémem souvisí. Závěrečná kapitola teoretické části je určena návodu, jak eliminovat, harmonizovat či zvládat disharmonické jevy a situace, které se vyskytují u jednotlivých rolí, a které provází snahu o sladění profesní a rodinné role. Praktická část analyzuje jednotlivé profese, konkrétně státní správu, administrativní, zdravotnickou, pedagogickou a dělnickou profesi. Zároveň zjišťuje míru vlivu profese či zaměstnání na osobnost jedince, rodinu a jiné interakční vztahy a opatření, kterými zaměstnavatel podporuje zvládat slučování profesní a rodinné role.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.